Activității CEIAC
OBIECTIVE STRATEGICE CEIAC I. P. COLEGIUL DE MEDICINĂ CAHUL 2022-2027
- Asigurarea unui management eficient bazat pe motivare, implicare, participare.
- Sporirea calității serviciilor educaționale cu privire la pregătirea specialiștilor pentru sistemul sănătății în conformitate cu cerințele standardelor de evaluare externă și celor europene.
- Sporirea calității corpului profesoral prin formarea continuă a cadrelor didactice în corespundere cu necesitățile practicii contemporane și rigorile internaționale
- Dezvoltarea parteneriatului cu instituții medicale, cu parteneri externi și actualizarea calificărilor profesionale în conformitate cu cerințele de pe piața muncii.
Obiectivele Comisiei de Evaluare Internă și Asigurare a Calității
- Evaluarea calității serviciilor educaționale și a altor servicii oferite de instituție;
- Elaborarea, coordonarea și aplicarea procedurilor de asigurare a calității;
- Monitorizarea activității instituției sub aspectul asigurării calității;
- Compatibilizarea activităților instituționale cu standardele internaționale din domeniu;
- Asigurarea transparenței proceselor de evaluare internă a calității;
- Implementarea indicatorilor de performanță ca instrumente de măsurare a realizării cerințelor definite de standardele de referință la nivel de sistem.
CEIAC elaborează şi coordonează aplicarea procedurilor şi a activităţilor de evaluare şi asigurare a calităţii, aprobate de conducerea I. P. Colegiul de Medicină Cahul, conform domeniilor şi criteriilor prevăzute de legislaţia în vigoare:
- Capacitatea instituţională, care rezultă din organizarea internă şi infrastructura disponibilă, definită prin următoarele criterii:
- a) structurile instituţionale, administrativă şi managerială;
- b) baza materială;
- c) resursele umane.
- Eficacitatea educaţională, care constă în imobilizarea de resurse cu scopul de a se obţine rezultatele aşteptate ale învăţării, concretizată prin următoarele criterii:
- a) conţinutul programelor de studiu;
- b) rezultatele învăţării;
- c) activitatea de cercetare ştiinţifică sau metodică;
- d) activitatea financiară a instituţiei.
III. Managementul calităţii, care se concretizează prin următoarele criterii:
- a) strategii şi proceduri pentru asigurarea calităţii;
- b) proceduri privind iniţierea, monitorizarea şi revizuirea periodică a programelor de formare profesională şi activităţilor desfăşurate;
- c) proceduri obiective şi transparente de evaluare a rezultatelor învăţării;
- d) proceduri de evaluare periodică a calităţii corpului profesoral;
- e) accesibilitatea resurselor adecvate învăţării;
- f) baza de date actualizată sistematic referitoare la asigurarea internă a calităţii;
- g) transparenţa informaţiilor de interes public cu privire la programele de studii;
- h) funcţionalitatea structurilor de asigurare a calităţii educaţiei, conform legii.